Reklamní propisky jsou bezesporu nejatraktivnější a nejstarší reklamní předmět, který se vyrábí. Kdy se začalo s jejich výrobou a jak se tento reklamní předmět s plynoucími léty měnil? Sice nelze přesně říct, kdy se s jejich výrobou začalo, ale je to už hodně dávno. Když se reklama začala dělat s pomocí reklamních předmětů, reklamní propisky byly to první, na co se tisklo logo nebo značka firmy. Zatímco dříve byly propisky jen nekvalitní, plastové, dnes máme daleko kvalitnější pera, na nichž stojí nápis či značka nějaké firmy.
Pravdou je, že reklamní propisky jsou často reklamním předmětem, který přežije firmu, jíž dělá propagaci. Navíc o propisky je stále zájem, i v současné době plné moderních technologií lidé využívají diáře a píšou na papír. Propisky jsou tak stále nedostatkové zboží.
Začalo to plastovými pery
Pravděpodobně mezi prvními reklamními propiskami byly hlavně plastové propisky, které byly různých barev a které toho mnoho nevydržely. Byl to však první pokus, od něhož se výroba později odrazila. Pokračovalo to už kvalitnějšími, kovovými propiskami, které od prvního pohledu vypadaly velice luxusně a kvalitně. Dodnes jsou kovová pera velmi atraktivní, kontaktní údaje nebo značka na nich hezky vynikne. Zatímco v minulosti byla kovová pera jen kovovými pery, dnes mají navíc třeba jeden konec opatřený gumou, která může ovládat dotykový telefon. Když má tedy člověk upatlané ruce, nemusí si telefon špinit, ovládat jej může díky tomuto gumovému konci na propisce.
S ekologií přišly EKO propisky
Když se lidé začali více zajímat o ekologii, najednou vyrostla výroba EKO propisek. Sice nejsou tak kvalitní, ale jsou vyrobené z recyklovaného papíru, což se zkrátka cení. Na druhou stranu jsou levnější než pevné kovové propisky, to je taky velké plus.
Dárkové sady
Nesmíme zapomenout ani na pera, která jsou v krásných, pevných pouzdrech. Takové dárkové sady jsou vhodným dárkem nejen pro obchodního partnera, ale také pro pracovníky v kancelářích nebo workoholiky, kteří si práci nosí i domů.