Na reklamě zkrátka záleží. Je to odpověď na otázku - jak vyhrát v dnešní době konkurenční boj. Pokud patříte k podnikatelům, kterým se však stále nedaří nastavit ideální propagaci, která by splnila svůj účel, máme pro vás jednoduchý návod. Ke spuštění efektivní reklamní kampaně totiž vedou pouze tři kroky - stanovení cíle, ujasnění cílové skupiny, a nakonec výběr ideálního média pro propagaci. Zde už si můžete vybrat z internetové reklamy nebo off-line propagace, jako jsou například reklamní předměty, konkrétně roušky s potiskem.
Nejdříve si stanovte své cíle
Řada podnikatelů dělá tu chybu, že si stanovují až příliš nereálné cíle, respektive si je blíže nespecifikují. Jenže správná definice cílů - to je základ úspěchu. Nepočítejte s tím, že během propagace svého podniku spustíte jenom jednu jedinou reklamní kampaň a splníte tím veškeré své cíle, které jste si od kampaně slíbili. Během propagace spustíte kampaní rovnou několik. Jedna se zaměří na zvýšení povědomí o značce, další pak na zvýšení sledovanosti na sociálních sítích a třetí na zvýšení zisků, které evidujete. Je to běh na dlouhou trať.
Poté zvolte cílovou skupinu
Před spuštěním každé reklamní kampaně je důležité vědět, kdo je vaší cílovou skupinou. Mýlí se ten, kdo tvrdí, že jím nabízené produkty jsou pro každého. Každého zákazníka je možné blíže specifikovat – ostatně tento krok je zapotřebí.
Kromě toho, že si určíte, jakého věku váš zákazník asi je, je třeba si definovat také to, jestli se jedná o podnikatele, podnikatelku, jaké vaše zákazníky spojují zájmy nebo jestli to jsou studenti či pracující lidé. Faktorů musíte určit vícero, jen tak bude reklamní kampaň zaměřená přímo na vašeho zákazníka.
Vyberte si reklamní médium
Máte stanovené cíle i přesně definovaného vašeho cílového zákazníka? Pak je načase vybrat si médium, kde reklamu spustíte. Tímto se myslí prvky off-line i on-line reklamy. Vsadíte na klasickou internetovou reklamu nebo jsou pro vaši cílovou skupinu daleko efektivnější reklamní předměty?